Bedrövad ägare av juvelbutik kämpar efter förlorat paket

En ägare till en juvelbutik i Grove är förtvivlad efter att han säger att han har mottagit ett tomt paket som egentligen skulle innehålla juveler för mer än 50 000 dollar från hans kunder. Han hoppas få pengar från UPS för att ersätta sina kunder, men UPS säger att paketet inte var försäkrat för tillräckligt med pengar.

Steve McFall, ägaren till Brothers’ Jewelry i Grove, säger att han har skickat juveler på detta sätt i åtta år och inte haft några problem tidigare, men nu har ett förlorat paket orsakat stora problem för hans verksamhet. McFall säger att det skulle vara föremål för 21 kunder i lådan, värda över 50 000 dollar.

Detta har varit hjärtskärande för oss eftersom de flesta av dessa människor är våra vänner”, säger McFall. “Och de har blivit som familj under de år vi har varit här. De har betrott oss med sina mest värdefulla ägodelar.”

Han säger att han nu själv måste skrapa ihop pengarna för att betala tillbaka sina kunder, och självklart är några av de förlorade föremålen så sentimentala att de inte går att ersätta.

UPS har skickat oss ett uttalande som säger: “Vi tar våra åtaganden på största allvar. Vi tar kundens oro på allvar och utreder situationen”. De meddelar också att paketet inte var försäkrat för tillräckligt mycket pengar och pekar på möjligheten att försäkra högvärdeförsändelser enligt deras fraktguide.

McFall säger att försäkringen är för dyr för paket av den storleken och att det inte borde krävas om det inte lämnar UPS systemet.

“När du skickar något värdefullt via UPS, se till att du kontrollerar försäkringen och hur bra de kommer att ersätta dig”, säger McFall.

McFall har också ett meddelande till den som tagit juvelerna.

“Karma kommer att komma tillbaka”, säger McFall. “Och när den gör det, hoppas jag att den biter dig ordentligt i stjärten. Allt kommer alltid tillbaka. Vad man gör, får man igen.”

Nu har hans företag anställt någon för att köra juvelerna fram och tillbaka istället för att skicka dem med UPS.

Vanliga frågor (FAQ) baserat på huvudämnen och information som presenteras i artikeln:

1. Vad har hänt med ägaren till juvelbutiken i Grove?
– Ägaren säger att han har mottagit ett tomt paket istället för juveler för mer än 50 000 dollar från sina kunder.

2. Hur har det påverkat ägarens verksamhet?
– Det har orsakat stora problem för hans företag eftersom han nu måste ersätta sina kunder och vissa föremål är så sentimentala att de inte går att ersätta.

3. Vad säger ägaren om situationen?
– Ägaren säger att UPS inte försäkrade paketet för tillräckligt med pengar och att de måste ta ansvar för detta.

4. Vad säger UPS om situationen?
– UPS säger att de tar kundens oro på största allvar och utreder situationen. De påpekar också att paketet inte var tillräckligt försäkrat enligt deras fraktguide.

5. Vilket råd ger ägaren till dem som skickar värdefulla föremål via UPS?
– Ägaren råder dem att kontrollera försäkringen och hur bra UPS kommer att ersätta dem om något går fel.

6. Vad har ägaren gjort för att undvika sådana problem i framtiden?
– Ägaren har anställt någon för att köra juvelerna fram och tillbaka istället för att skicka dem med UPS.

Jargoner och nyckelord i artikeln:
– Försäkring: Ett avtal där en part (försäkringsgivaren) åtar sig att ersätta en annan part (försäkringstagaren) för förlust, skada eller ansvar som kan uppstå.
– Kund: En person som köper varor eller tjänster från en företagare eller företag.
– Fraktguide: En guide eller instruktion som förklarar specifika regler, riktlinjer och krav för att skicka paket eller gods med ett visst transportsystem.

Föreslagna relaterade länkar:
UPS
Brothers’ Jewelry