Taylor Swift’s Impact: Lancaster Jeweler Experiences Unprecedented Growth

En fin guldsmed i Lancaster, Pennsylvania, fick nyligen erfara den så kallade “Taylor Swift-effekten”. En specialdesignad diamantinitial-armband, “Taylor-ed treasure”, syntes på popstjärnan efter att Kansas City Chiefs vann AFC Championship. Nu har försäljningen hos Wove Made Inc. ökat med över 2 000 procent!

Wove Made Inc. är en småskalig, exklusiv guldsmed med endast åtta anställda och en VD som är utbildad vid Wharton School. Affären har nu hamnat på kartan tack vare en född och uppvuxen stjärna från Berks County som stöttar en verksamhet i Lancaster County.

“Då var det som att vi tänkte, ‘Åh herregud! Åh herregud! Åh herregud. Det händer! Det händer’,” utbrister Simone Kendle, VD för Wove Made Inc.

Det var precis då de anställda på Wove Made såg sitt armband på Taylor Swift. “Om inte Chiefs hade vunnit den matchen så hade vi förmodligen aldrig sett armbandet på henne,” säger Kendle. “Det är det vilda. Hon var tvungen att vara där och ge honom den kramen, ha den omfamningen, för att se armbandet.”

Kendle förklarar att proffsgolfaren Michelle Wie West samarbetade med Wove förra sommaren för en kollektion som inkluderade ett diamantarmband inspirerat av Swift. Wie West är vän med Travis Kelce och de har spelat några varv golf tillsammans.

Enligt Kendle är Swift “drottningen av vänskapsarmband”. Kring julen gav Wove, med Wie Wests hjälp, det matchande vänskapsarmbandet “TNT” (Travis och Taylor) till paret.

“Vi satte oss ner och väntade, och vi tittade på varje Chiefs-match efter det, letandes efter armbandet,” förklarar Kendle med ett skratt.

“Huvudsaken är att det har varit lite kallt, så det har varit mycket tröjor och jackor, så vi har inte sett några handleder. Vi har inte kunnat se några handleder!” skämtar hon och hoppas att någon skulle höja värmen i logerna så att Swift skulle rulla upp ärmarna.

Tack vare den stora vinsten och en ännu större kram och puss verkar nu hela världen ha sett det ikoniska TNT-armbandet.

“Rätt ord är galet,” säger Kendle. “Vi har sett en ökning med 5 000 procent av vår webbplatsbesök. Vi har sett en ökning på 2 000 procent, som fortsätter att växa, av våra försäljningar.”

För att möta efterfrågan har Wove nu lagt till mer prisvärda alternativ för armbandet med färre diamanter, kedjelänkar och till och med sterling silver.

“Vi är ett litet märke från Lancaster,” förklarar Kendle. “Sådana här saker händer inte oss särskilt ofta.”

“Jag är en Wharton-alumn som leder vägen. Jag är en biracial kvinna som leder vägen. Vi har två veteraner som grundare, som har kämpat för det här landet och nu får uppleva den här fantastiska stunden för sin verksamhet. Det har varit otroligt,” tillägger hon.

Upphovsrätt © 2024 WPVI-TV. Med ensamrätt.

En guldsmed i Lancaster, Pennsylvania, har upplevt en ökning i försäljningen efter att popstjärnan Taylor Swift bar deras specialdesignade armband, kallat “Taylor-ed treasure”. Armbandet syntes på Swift efter att Kansas City Chiefs vann AFC Championship. Företaget, Wove Made Inc., är en småskalig, exklusiv guldsmed med endast åtta anställda. Detta har satt företaget på kartan och försäljningen har ökat med mer än 2 000 procent. Läs mer här.

Wove Made Inc. är ett företag i Lancaster som har blivit känt tack vare stödet från Taylor Swift, en född och uppvuxen stjärna från Berks County. VD:n för företaget, Simone Kendle, säger att de var överväldigade och glada när de såg Swift bära deras armband. Läs mer här.

Armbandet som Swift bar blev känt genom ett samarbete med proffsgolfaren Michelle Wie West. Armbandet var en del av en kollektion inspirerad av Swift och West är vän med Travis Kelce från Kansas City Chiefs. Läs mer här.

Swift anses vara “drottningen av vänskapsarmband” och företaget gav henne ett matchande armband vid julen, kallat “TNT” (Travis och Taylor). Kendle berättar skämtsamt att de har hållit ögonen öppna för att se Swifts handleder, men på grund av vinterkläder har de inte lyckats. Läs mer här.

Tack vare Swifts kram och uppmärksamhet kring armbandet har företaget sett en drastisk ökning i webbplatsbesök och försäljning. Besöken har ökat med 5 000 procent och försäljningen med 2 000 procent. För att möta efterfrågan har företaget också lagt till mer prisvärda alternativ. Läs mer här.

Wove Made Inc. är ett litet märke från Lancaster och de är enormt tacksamma för den uppmärksamhet de har fått tack vare Swift. Företaget betonar att de är stolta över sin bakgrund och att de har veteraner som grundare, vilket ger en extra dimension till deras framgång. Läs mer här.