Chanel öppnar första flaggskeppsbutik för klockor och smycken i USA

Chanel har än en gång tagit shoppingupplevelsen till en ny nivå med öppningen av sin första flaggskeppsbutik för klockor och smycken i USA. Detta utgör en historisk milstolpe för det lyxiga modehuset och evenemanget inleddes med en exklusiv cocktailmottagning där gästerna fick se Peter Marinos arkitektoniska design, som påminner om Coco Chanels adress vid 18 Place Vendôme i Paris. Inuti butiken fungerar gallerirummet som en oas med skulpturer och belyses av “Dream Catcher” kronljusstakar designade av Goossens.

Amandla Stenberg, Sadie Sink och Whitney Peak, som är varumärkesambassadörer för Chanel, tillsammans med skådespelerskorna Carey Mulligan, America Ferrera, Michelle Williams och Kerry Washington, bidrog med sin stjärnkraft under kvällen och placerade sig själva i centrum för den oförglömliga natten.

Men det var inte bara själva lokalen och gästlistan som stal showen. Varje smycke och varje klocka i kollektionerna Coco Crush och N°5 berättar en del av Chanels historia. Coco Crush-kollektionen utmärks av graverade linjer och kurvor, medan N°5-kollektionen hyllar Gabrielle Chanels tur- och siffernummer.

Chanel Fine Jewelry-kollektionen utstrålar Chanels tidlösa elegans med en blandning av klassiska motiv och modern design. I Camélia-kollektionen återfinns varumärkets signaturblomma, medan Ruban-kollektionen inspireras av sidenhårrosetter för en lekfull vibe. Kollektionen Comète hyllar Gabrielle Chanels kärlek till stjärnor.

Avslutningsvis intog sångerskan och nyligen omslagsstjärnan Gracie Abrams scenen, där hon satte sig bakom en flygel och ytterligare förhöjde den magiska kvällen.

Med denna flaggskeppsbutik förvandlar Chanel upplevelsen av att köpa klockor och smycken till en konstnärlig och minnesvärd händelse.

En FAQ-sektion baserad på huvudämnena och informationen som presenteras i artikeln:

1. Vad är det första flaggskeppsbutiken för klockor och smycken som Chanel har öppnat?
Chanel har öppnat sin första flaggskeppsbutik för klockor och smycken i USA.

2. Vad är det historiska med denna öppning?
Detta utgör en historisk milstolpe för Chanel eftersom det är deras första flaggskeppsbutik för klockor och smycken i USA.

3. Var är butiken belägen?
Butiken påminner om Coco Chanels adress vid 18 Place Vendôme i Paris.

4. Vilken design får gallerirummet inuti butiken?
Gallerirummet inuti butiken är designat av Peter Marino och belyses av “Dream Catcher” kronljusstakar designade av Goossens.

5. Vilka kändisar var närvarande på evenemanget?
Amandla Stenberg, Sadie Sink, Whitney Peak, Carey Mulligan, America Ferrera, Michelle Williams och Kerry Washington var närvarande på evenemanget.

6. Vilka kollektioner av smycken och klockor visas i butiken?
Kollektionerna Coco Crush, N°5, Camélia, Ruban och Comète visas i butiken.

7. Hur beskrivs Coco Crush-kollektionen?
Coco Crush-kollektionen utmärks av graverade linjer och kurvor.

8. Hur hyllar N°5-kollektionen Gabrielle Chanels tur- och siffernummer?
N°5-kollektionen hyllar Gabrielle Chanels tur- och siffernummer.

9. Vilka motiv inspirerar Camélia-kollektionen?
Camélia-kollektionen inspireras av Chanels signaturblomma.

10. Vad hyllar Kollektionen Comète?
Kollektionen Comète hyllar Gabrielle Chanels kärlek till stjärnor.

Länktips (endast huvuddomän):

Chanel (https://www.chanel.com/)